Met CRM software de toekomst tegemoet

    Met CRM software de toekomst tegemoet

    Crm software is de software die uw bedrijf gaat veranderen, gaat moderniseren zodat u mee kunt komen in dit digitale tijdperk, waarin het internet een steeds grotere rol gaat spelen en de klanten graag altijd in staat willen zijn om uw bedrijf te contacteren. De wereld draait tegenwoordig meer om computers dan dat het dat ooit tevoren heeft gedaan, en als u deze ontwikkeling niet probeert te volgen, dan zou dat wel eens schadelijke gevolgen kunnen hebben voor uw bedrijf. Maar wat is dat nu eigenlijk, crm software? Voluit staat het voor customer relationship management, een hele mond vol en dan weet u misschien nog niet zo heel veel. Heel simpel gezegd is het eigenlijk een programma, vaak online te bezoeken via de website van het bedrijf dat de software levert, waarin u de gegevens van uw klanten kunt opslaan, kunt analyseren en waarmee u in de digitale wereld uw klanten op makkelijke manier kunt aanspreker en zij ook u kunnen aanspreken. Dat is de simpele uitleg, maar uiteindelijk is het veel groter. Daar zullen we in dit artikel verder op in duiken. Leest u verder en kom meer te weten over de wondere wereld van de crm software.

    De na- en voordelen van crm software

    Laten we met het slechte nieuws beginnen: crm software is duur en ingewikkeld. Maar dit heeft een reden: want, om maar direct met de voordelen verder te gaan, crm software is groot. U kunt heel veel met crm software: het kan vrijwel alles op het gebied van de klant en de relatie met uw bedrijf. Het kern onderdeel van het programma is de database. Dit is de goudmijn, waar alle gegevens liggen opgeslagen die u van uw klanten weet. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de plaats waar ze wonen, aan hun contactgegevens, aan hun aankopen, aan de manier waarop ze de aankopen doen, etc, etc. Denk bij de manier van aankopen doen bijvoorbeeld aan de plek van aankoop: in de webshop of in de fysieke winkel? En welke producten vergeleken ze met elkaar in de webshop. En welke reviews lazen ze? En welke vragen zochten ze in de faq? Naast de goudmijn is er een heel programma dat deze gegevens kan analyseren, zodat uw vragen beantwoord kunnen worden. Maar het systeem gaat verder dan dat. Ook kan het gebruikt worden als middel om uw klanten aan te spreken. U kunt uw klanten bijvoorbeeld e-mailtjes sturen in het systeem met klanten aanbiedingen en folders met daarin het laatste nieuws. Maar ook een gedeelte van het telefonische contact kan geautomatiseerd worden: de eerste paar minuten waarin de klant naar de juiste service desk medewerker doorgestuurd wordt: dat is veelal automatisch, en kan door de crm software geregeld worden. Dus twee zaken spelen een rol bij deze software: automatiseren en analyseren. Dit is ook de sterke kracht van computers: iets waar ze heel sterk in zijn, is het overnemen van de saaie aspecten van uw bedrijf. Dus het invoeren van gegevens, het opslaan van gegevens, alles georganiseerd houden. Als we het samenvatten, dan kunnen we het volgende zeggen over het crm programma.

    • Omdat het programma online staat, is het via het internet altijd te gebruiken en in te zien.
    • Ten tweede geschiedt het onderhoud altijd bij het bedrijf van wie u de crm software gebruikt.
    • Een ander groot voordeel is dat de software op de server staat van het bedrijf: dit betekent dat echte experts de software bewaken en zorgen dat niemand aan uw data komt. De klanten zijn dus van u en zullen niet zomaar gejat worden.
    • Het systeem zal zorgen dat een hoop van uw werk geautomatiseerd wordt. Dit zorgt er voor dat de simpele zaken niet meer verkeerd zullen lopen en dus dat de onderlinge communicatie van de medewerkers efficiënter en foutloze zal verlopen.

    De volgende stap

    Goed, u bent overstag. U wilt de crm software hebben, maar dan? Wat zijn de stappen die u dan zet? Ten eerste moet u dan een gesprek met een crm software expert aanvragen. Die kan u alles vertellen over de kansen, over de mogelijkheden en over de zaken die u zelf zult moeten doen. Daarna kunt u met deze expert in zee gaan en besluiten dat het tijd is om aan uw eigen crm software te beginnen. De expert zal het voor u regelen. Het is vervolgens zaak dat u voor uw bedrijf iemand opleidt die het programma kent en die het programma kan gebruiken. Het bedrijf dat de programma’s levert, heeft veelal ook trainers in dienst die uw medewerker kan opleiden tot een echte systeem expert en dus voor u het omvangrijke programma weet te beheren en weet te gebruiken. Hij zal voor u de rapportages kunnen samenstellen, voor u de goudmijn weten te beheren, zoals we dat hiervoor al besproken. Het is ook mogelijk, als u een groter bedrijf heeft, om een team van mensen op te laten leiden. Het systeem is groot en al het klanten contact zal niet via één persoon kunnen gaan. Dan is het handig als u de mensen samen laat opleiden, zodat ze goed op elkaar ingespeeld raken en zodat ze goed weten voor welke zaken van het systeem ze bij welk crm software persoon ze moeten zijn. Een hoop opties zijn er, teveel op allemaal binnen dit artikel te behandelen. Maar het is goed om in het oog te houden dat het goed is om er van uit te gaan dát het kan!

    Deel Dit Bericht...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest