Incassobureau inschakelen

    Incassobureau inschakelen

    Betalen uw klanten altijd te laat? Maakt u verlies doordat u het moeilijk vindt om uw facturen voldaan te krijgen? Lastige klanten? Misschien in het tijd om een incassobureau in te schakelen. Een incassobureau inschakelen kan soms het probleem oplossen. Wat is een incassobureau? U kunt een incassobureau inschakelen als u het niet meer zit zitten met uw klanten. Zij zijn gespecialiseerd in het helpen bij lastige klanten. Al hun diensten zijn er op gericht dat u uw geld krijgt van uw lastige klant. Maar omdat ze gespecialiseerd zijn zal dit altijd vriendelijk en professioneel gaan, iets wat soms nog lastig kan zijn voor iemand die niet gewend is om hier mee om te gaan. Daarnaast zijn incassobureaus ook nog gespecialiseerd in de minnelijke procedures die gepaard gaan met de facturering. Het incassobureau dat vandaag besproken wordt is Invorderings Bureau Nederland (IBNederland), een incassobureau uit de regio Almere. Dit incassobureau inschakelen kan overal in Nederland, hoewel ze gevestigd zijn in Almere. Het IBNedeland werkt volgens een heel mooi principe: het No-Cure-No-Pay principe. Dit houdt in dat als het bureau je niet succesvol helpt, je ook niet hoeft te betalen. Op deze manier draai je dus niet voor kosten op waar je klant eigenlijk voor zou moeten betalen. Dit werkt namelijk zo: de kosten worden door gefactureerd aan de klant. De klant betaald dus eigenlijk het incassobureau. Als de klant niet betaald, wordt het incassobureau ook niet betaald. Op deze manier heeft het incassobureau dus een hele goede reden om zijn best te doen voor je bedrijf. IBNederland heeft dus een hele goede reden om zijn werk te doen, want anders worden ze ook niet betaald.

    Wanneer een incassobureau inschakelen?

    Incassobureaus hebben verschillende diensten waarin ze gespecialiseerd zijn. We zullen ze even voor u uitleggen, zodat u even een beeld heeft wat een incassobureau voor u kan doen. Een incassobureau inschakelen heeft zo zijn voordelen helemaal als we kijken naar de volgende diensten.

    • Laatste herinnering: de laatste herinnering heeft zijn functie eigenlijk al een beetje in zijn naam: het is de laatste herinnering aan de klant voordat overgegaan wordt tot de incassoprocedure. Deze herinnering kan pas gegeven worden als u zelf ook al eens een factuur en herinnering gestuurd heeft en als de wettelijke betalingstermijn van 14 dagen van de factuur overschreden is. Is dit het geval dan komt u in aanmerking voor de laatste herinnering. Dit houdt in dat IBNederland contact op neemt met de klant om aan te geven dat hij nog een kans heeft om te betalen. Heeft hij dit niet gedaan binnen 17 dagen, dan wordt overgegaan op de incassoprocedure. Dit is veel kostbaarder voor de klant en de klant wordt er dus op geattendeerd dat dit voor hem een nadelig gevolg zou zijn.
    • Incassoprocedure: Dit is de procedure waar incassobureaus hun naam aan verlenen. Deze procedure begint altijd met een aanmaning. Mocht er nog steeds geen betaling zijn ontvangen dan zal er nog een betaling volgen. Als er na de tweede aanmaning nog geen betaling is ontvangen dan zal er overgegaan worden op de rechterlijke procedure: er zal een dagvaarding aangevraagd worden. Op deze manier zal de klant gedwongen worden om te betalen. Echter wat u moet weten is dat het gelukkig in de meeste gevallen helemaal niet zo ver komt. De meeste klanten (namelijk 75%) betaalt gewoon na de laatste herinnering.
    • Debiteurenbeheer: Het debiteurenbeheer is een service die niet alle incassobureaus aanbieden maar waar IBNederland heel goed in is. Het bureau beheert in deze dienst de financiële administratie van uw bedrijf. Het wordt op deze manier gestructureerd en geautomatiseerd.
    • Kredietinformatie: voorkomen is beter dan genezen wordt vaak tegen u gezegd waarschijnlijk. Kredietinformatie is een voorbeeld waarbij een incassobureau inschakelen u kan helpen bij het voorkomen van problemen. Via deze dienst vertrekt het incassobureau u van de financiële informatie van een potentiele nieuwe klant. Zo weet u dus de betalingsgeschiedenis van de persoon waar u zaken mee gaat doen en kunt u potentiele wanbetalers bijvoorbeeld niet aan nemen als klant.
    • Verhaalsinformatie: deze dienst kan u helpen als alle andere diensten niet meer helpen. Het geeft u een beeld van de kosten die u kunt verhalen op de klant in het geval dat de klant alsnog niet wil of kan betalen na een vonnis. U kunt een incassobureau inschakelen om te bekijken welke kosten en facturen u nog wel kunt verhalen op deze klant.

     

    Zoals u ziet kan een incassobureau inschakelen u veel bieden. Een incassobureau inschakelen kan u veel tijd opleveren waardoor u meer kunt focussen op de kern activiteiten van uw bedrijf nu u zich niet bezig hoeft te houden met zaken die u helemaal niet interessant vindt. Ook biedt het incassobureau inschakelen veiligheid omdat u zelf nu niet met ingewikkelde klanten hoeft te handelen. Zo kunt u zelf de vriendelijke zakenpartner blijven, terwijl iemand anders voor u professioneel de klanten aanspreekt.

    Meer informatie over een incassobureau inschakelen?

    Wilt u na deze uitleg nog meer informatie over een incassobureau inschakelen? Of wilt u zelf een incassobureau inschakelen? Daarvoor verwijzen we u naar de website van ibnederland.nl. Hier kunt u alle informatie vinden of direct het incassobureau inschakelen. Het is op deze website makkelijk en overzichtelijk te vinden en daarnaast kunt u veel zaken al online regelen. IBNederland wil u graag helpen om u zaken zo goed mogelijk te regelen, dus ze zijn daarnaast ook telefonisch bereikbaar voor de vragen die u online niet kunt stellen.

    Deel Dit Bericht...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest